Cases

Cases

De fleste cases er fremstillet af paneler, der er forbundet med metal- eller plastekstruderinger, støbt plast eller metal. Fabrikerede kasser er typisk lavet af paneler konstrueret af to lag. Et ydre lag af ABS eller glasfiberlaminat klæbes til et mellemlag af letvægts 3⁄16-til-1⁄2 tommer (4,8 til 12,7 mm) krydsfiner i skabskvalitet som birk, popper eller ahorn. Disse to lag er kendt som laminatpanel, og højkvalitets cases er lavet af kompositmateriale. Inde i casen har et internt stødabsorberende fyldstof som polyurethan eller polyethylenskum hulrum, der svarer til formen på de komponenter, det bevarer. Alternative metoder til stødbeskyttelse inkluderer montering af kabinets indhold på stativer eller paneler, der er fastgjort til kabinens vægge med stødisolatorer. Hjørnerne på fabrikerede kasser forstærkes almindeligvis med stemplede hjørner af stålplader, der almindeligvis er færdige i zink, nikkel, krom.

Udtrykket ATA-Case bruges ofte til at beskrive tilfælde, der ligner dem, der overholder ATA-specifikation 300 kategori I eller II, men ikke er blevet certificeret ved den uafhængige test defineret i ATA-specifikation 300. Kategori I- og II-tilfælde kræves testet begge som en prototype før produktionen og som en prøve valgt fra det første produktionsparti. Test inkluderer stabelbarhed, fald eller stød, vandmodstand, vibrationer (kun kategori I) og indtrængning (kun kategori I). Af disse er faldtest, stakbarhed og vibrationstest sandsynligvis den mest alvorlige. I tilfælde under 23 kg brutto (belastet) kræver faldtesten 160 ansigtsdråber fra 760 mm, 80 kantdråber fra 910 mm og 40 hjørnedråber fra 36 tommer. Ansigtsfaldeafstanden reduceres til 530 mm (21 tommer) op til 45 kg (100 pund), 460 mm (18 tommer) 150 kg (68 kg), 410 mm (91 pund) 91 kg (16 inches) eller mere. Kategori II cases er faldet en tiendedel så mange gange fra 22 tommer (560 mm) og 27 tommer (690 mm) ved 50 pund og forholdsmæssigt for tungere sager. Stablbarhedstesten kræver, at ethvert tilfælde, der er ansigt på over 0,37 kvadratmeter, understøtter 135 kg (298 lb) centreret på 0,09 kvadratmeter (0,97 kvadratmeter) i ansigtet i 24 timer. Vibrationstesten søger efter de fire stærkeste resonanser mellem 5 og 50 Hz og tester derefter hver ved 0,5 standardvægt (4,9 m / s2) i 2 timer på hver hovedakse. Gennemtrængningstesten er en 6-kilogram stålstang med en diameter på 3,2 centimeter med en halvkugleformet ende, der er faldet 0,5 meter på det svageste punkt. For alle tests er ingen nedbrydning eller funktionel skade tilladt.

Casehjul er ofte indbygget i eller fastgjort til kufferten for at lette transporten og kan være aftagelige for at forhindre beskadigelse af andre containere eller på flyrammen.

Støbte kasser er typisk lavet af polyethylen eller polypropylenplast ved sprøjtestøbning eller rotationsstøbning og kan pakkes til stænkbeskyttelse. De har typisk lignende indvendige og hjulmuligheder som fabrikerede panelkasser. Det ATA-specificerede ydelsestemperaturområde −40 til 130 ° F (−40 til 54 ° C) har tendens til at udelukke termoplastiske tilfælde, der er store nok til at blive udsat for stablbarhedstesten.

Cases kan yderligere tilpasses ved at tilføje en strømadapter og en computerblæser. Således kan bestemt udstyr fungere under transit eller på bestemmelsesstedet uden at beskytte casen.

Har du brug for hjælp?

Stephan Valkær

Tfl: +45 91 52 45 45 salg@modularsynth.dk
stephan-img